۱۳

سهراب نیستم و پدرم تهمتن نبود. 

 

اما زخمی در پهلو دارم. 

 

زخمی که به دشنه ای تیز،پدر برایم به یادگار گذاشته است. 

 

هزار سال است که از زخم پهلوی من خون می چکد و من نوشدارو ندارم. 

 

 پدرم وصیت کرده است که هرگز برای نوشدارو،برابر هیچ کیکاووسی گردن کج نکنم. 

 

وگفته است که زخم در پهلو و تیر در گرده،،خوشتر تا طلب نوشدارو از ناکسان و کسان. 

 

زیرا درد است که مرد می زاید و زخم است که انسان می آفریند. 

 

پدرم گفته است قدر هر آدمی به عمق زخم های اوست. 

  

پس زخم هایت را گرامی دار.زخم های کوچک را نوشدارویی اندک بس است، 

 

تو اما در پی زخمی بزرگ باش که نوشدارویی شگفت بخواهد. 

 

و هیچ نوشدارویی شگفت تر از عشق نیست، 

 

و نوشداروی عشق فقط در دستان اوست. 

 

او که نامش خداوند است.  

پدرم گفته بود که عشق شریف است و شگفت است و معجزه گر 

 

اما نگفته بود که عشق چقدر نمکین است 

 

و نگفته بود او که نوشدارو دارد،دستهایش این همه از نمک عشق پر است 

 

و نگفته بود که او هرکه را دوست تر دارد،بر زخمش از نمک عشق بیشتر میپاشد! 

 

زخمی بر پهلویم است و خون می چکد و خدا نمک می پاشد 

 

من پیچ می خورم و تاب می خورم و دیگران گمانشان که می رقصم.  

 

من این پیچ و تاب را و این رقص خونین را دوست دارم 

 

زیرا به یاد می آورم که سنگ نیستم،چوب نیستم،خشت و خاک نیستم،،،که انسانم  

 

پدرم وصیت کرده است و گفته است که از جانت دست بردار،از زخمت اما نه 

 

زیرا اگر زخمی نباشد، دردی نیست،و اگر دردی نباشد در پی نوشدارو نخواهی بود 

 

و اگر در پی نوشدارو نباشی عاشق نخواهی شد و عاشق اگر نباشی خدایی نخواهی داشت 

 

دست بر زخمم می گذارم و گرامیش می دارم که این زخم عشق است 

 

و عشق میراث پدر است ...میراث پدر علیه السلام!  

 

(برگرفته از کتاب من هشتمین آن هفت نفرم از خانم عرفان نظر آهاری)

نظرات 4 + ارسال نظر

درد هرکس به قدر طاقت اوست..

آره بهار جان
به قدر طاقتش
یعنی خدا ما رو خیلی پرطاقت میدونه؟؟؟

چقدر زیبا بود....

ممنون

از خاک کمتریم 19 آبان 1391 ساعت 18:34

و من! هشتمین نفر آن هفت نفرم...

و چه هشتمین نفری!

intus et in cute 23 آبان 1391 ساعت 04:53 http://incute.blogfa.com

آره .. آره قسمتایی از این کتاب رو خوندم . عالیه نرگس . انتخاب تو هم عالی بود :)

سلام
ممنونم مرجان عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد